Născută într-o familie modestă, îngrijită la orfelinat, Gabrielle Bonheur Chanel avea să cunoască
capete încoronate şi să revoluţioneze vestimentaţia feminină.
Primul Război Mondial i-a dat prilejul să lanseze o modă mai
simplă, mai aproape de necesităţile vieţii cotidiene.
Veţi putea urmări, în paralel, cariera şi viaţa sentimentală a
acestei figuri emblematice a Parisului, pentru a înţelege felul în
care aceste două aspecte ale existenţei ei s-au întrepătruns şi
influenţat.
Marea să dragoste, Arthur Capel, o ajută să-şi înceapă afacerea.
Din relaţia cu ducele Dimitri al Rusiei, a rămas cu gustul
ţesăturilor opulente, în stil bizantin. De la Ducele de
Westminster, Chanel a învăţat să aprecieze tweedul şi să dea
importanţă confortului. La încheierea celui de-al Doilea Război
Mondial, relaţia să cu un ofiţer german o sileşte să se exileze în
Elveţia.
Paradoxal, femeia cea mai emancipata a vremii şi-a ratat visul
ei cel mai mare: căsătoria şi copiii. A triumfat, însă, în
impunerea originalităţii sale. Timp de o jumătate de secol, Chanel
foloseşte noi ţesături, schimbă formele hainelor, le simplifică
detaliile. Una dintre primele femei care se bronzează, Coco creează
haine potrivite pentru sport, pentru plajă, are curajul să poarte
bijuterii ieftine, dar şi continuă în mod spectaculos tradiţia
bijuteriilor din perle.
Chanel 5 este cel mai rentabil parfum din toate timpurile. Casa
Chanel continuă să fie şi astăzi un exemplu de management
inteligent al unei companii private, rămânând, alături de Hermès,
una dintre mărcile de lux cele mai valoroase.
Lector: Mihai Cosmatchi
Data: 5 mai 2011; ora: 19.00
Cost: 30 lei, cost studenţi: 25 lei
Loc desfăşurare: Sala Dalles, etaj, bd. Nicolae Bălcescu 18
Înscriere la [email protected]